pátek 21. prosince 2012

Anglické vánoční cukroví

Můj muž donesl z kurzu angličtiny recepty na pravé anglické vánoční cukroví. Jako správná zvědavá žena jsem se jeho přípravu ihned jala vyzkoušet.
Doma mi zbývaly brusinky (přinesla jsem z obchodu místo hrozinek brusinky :-)), takže moje volba padla na

Cranberry Orange Cookies:
125g másla
1 hrnek cukru
1/2 hrnku hnědého cukru
1 vejce
1 čajová lžička kůry pomeranče
2 polévkové lžíce pomerančového džusu
2,5 hrnku mouky (namíchal jsem půl hrubé a půl hladké-v Anglii mají na pečení jen jeden druh)
1/2 lžičky sody
1/4 lžičky soli
2 hrnky sekaných brusinek
1/2 hrnku sekaných vlašských ořechů

Zpracujte těsto, vytvarujte placičky a pečte na 180 stupňů.
Po vychladnutí polijte polevou z:
1/2 čajové lžička kůry pomeranče
3 polévkových  lžic pomerančového džusu
1,5 hrnku moučkového cukru


S tímhle pomocníčkem nám to šlo jedna radost, ovšem výsledek mne velmi zklamal. Manželovi vadila sladká poleva, mně tedy ani tak ne, ale není to prostě vánoční cukroví, ale jednoduše sušenky normálního celoročního charakteru. Asi jsem příliš velký patriot a cukroví mi musí vonět minimálně po vanilce nebo skořici, jinak to prostě není vánoční cukroví, ale sušenky na sváču na písek....

Tento recept rozhodně doporučuji, ale ne na Vánoce, my Češi jsme opravdu zvyklí na něco úplně jiného....

Žádné komentáře:

Okomentovat