pátek 19. července 2013

V Brdech

Jako každoročně, i letos jsme strávili týden u babičky v Brdech, chodili po lesích, jedli borůvky, opalovali se a užívali si zdravého venkovského vzduchu.
V místní "konzumu" si koupili ty nejlepší kvasnice na celém světě-v tom obchůdku se vůbec zastavil čas. Pečivo je jen na objednání, paní prodavačka  ho balí jen do papírových sáčků nebo z ošatky sype rovnou do látkové tašky místních žen. Seženete zde vážené kvasnice a tvrdý tvaroh, ve čtvrtek vozí chlebíčky a zákusky, no prostě chalupářská idyla.
V domečku mojí maminky jsem si večer otevřela lahváče ze sedmého schodu, sedla si ke stolu s ubrusem kupovaným někdy v 70. letech a pustila si Chalupáře....:-D To je ta klasická česká nostalgie.



Listovala starými alby, našla babičky recept na mřížkový koláč z jablek, který na podzim jistě upeču.
Kluci byli nadšení z té volnosti pohybu. Zkusili jsme co Mareček zvládne. Taková 6 kilometrová túra lesními pěšinami pro něj není žádný problém, jsem z něj nadšena....
Právě tu túru jsme zvolila místy známými z mého dětství. Mezi vesnicí Hořehledy a Planiny se nachází po zelené turistické značce několik míst s obrázky. Já si jako dítě pamatuji obrázky dva, moje matka jich pamatuje 6. Bohužel ty, které se objevily teď místo těch původních jsou prostě strašné, výtvarně nepovedené a vůbec neodpovídají těm původním, co si pamatujeme. Já sice chápu, že lidová tvořivost zase sehrála svojí roli, ale je to velká škoda, konečně posuďte sami. A pokud vám přijde, že tam nic nevidíte, nedivte se, barvy tak splývají, že prostě nevidíte ani okem, natož přes objektiv fotoaparátu.....







Žádné komentáře:

Okomentovat